Άλλη μια πολύτιμη έκθεση των Αρχαιολογικών Ευρημάτων που αποτελεί συνέχεια των του ναυαγίου των Αντικυθήρων!
Πολλά
ακόμη ευρύματα έρχονται μόνιμα γι αυτό τον σκοπό στην Ελλάδα, δηλαδή
στον τόπο που ανήκουν έπειτα από χρόνια και σε συνεργασία με τους
παγκόσμιους αρμόδειους φορείς κι έτσι κάθε μήνα συντηρείται κι από ένα διαφορετικό Αρχαιολογικό Εύρημα στην Αίθουσα ΙI του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην πτέρυγα εκθέσεων!
Με το καινούριο έτος υποδεχόμαστε το αντικείμενο του μήνα Ιανουαρίου του 2013 το ¨Μαρμάρινο άγαλμα αγοριού¨ στον εκθεσιακό χώρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Πληροφορίες για το έκθεμα:
Η αριστερή πλευρά του αγάλματος είναι διαβρωμένη. Αντίθετα, η δεξιά σώζεται σε εξαιρετική κατάσταση. Η αρχική μαρμάρινη επιφάνεια, όπου διατηρείται, καθώς προστατευόταν από τους λιθοφάγους οργανισμούς βυθισμένη στην ιλύ του βυθού, είναι ομοιόμορφα λειασμένη και στιλβωμένη! Η συμφυής πλίνθος φέρει ίχνη επεξεργασίας με βελόνι και οδοντωτή σμίλη. Το αρχικό της περίγραμμα σώζεται πίσω από το δεξί σκέλος της μορφής. Το αριστερό χέρι του αγάλματος ήταν πρόσθετο, όπως και το πάνω μέρος του κρανίου με τα μαλλιά. Όσον αφορά στη σύνδεση του δεξιού άκρου χεριού με τον πήχη φαίνεται πιθανότερο να οφείλεται σε επέμβαση που έγινε αμέσως μετά την ανέλκυσή του, καθώς ο τρόπος σύνδεσης είναι ασυνήθιστος στην αρχαιότητα, συγκρινόμενος με των υπολοίπων γλυπτών του ναυαγίου. Σπασίματα υπάρχουν στη δεξιά κνήμη, ακριβώς κάτω από το γόνατο και πάνω από τον αστράγαλο, καθώς και στο στήριγμα που συνδέει την πλίνθο με τον αριστερό μηρό του αγάλματος. Από το στήριγμα το ένα τρίτο έχει τελείως καταστραφεί από το θαλασσινό νερό, όπως και το αριστερό σκέλος που σώζεται έως το γόνατο.
Η αριστερή πλευρά του αγάλματος είναι διαβρωμένη. Αντίθετα, η δεξιά σώζεται σε εξαιρετική κατάσταση. Η αρχική μαρμάρινη επιφάνεια, όπου διατηρείται, καθώς προστατευόταν από τους λιθοφάγους οργανισμούς βυθισμένη στην ιλύ του βυθού, είναι ομοιόμορφα λειασμένη και στιλβωμένη! Η συμφυής πλίνθος φέρει ίχνη επεξεργασίας με βελόνι και οδοντωτή σμίλη. Το αρχικό της περίγραμμα σώζεται πίσω από το δεξί σκέλος της μορφής. Το αριστερό χέρι του αγάλματος ήταν πρόσθετο, όπως και το πάνω μέρος του κρανίου με τα μαλλιά. Όσον αφορά στη σύνδεση του δεξιού άκρου χεριού με τον πήχη φαίνεται πιθανότερο να οφείλεται σε επέμβαση που έγινε αμέσως μετά την ανέλκυσή του, καθώς ο τρόπος σύνδεσης είναι ασυνήθιστος στην αρχαιότητα, συγκρινόμενος με των υπολοίπων γλυπτών του ναυαγίου. Σπασίματα υπάρχουν στη δεξιά κνήμη, ακριβώς κάτω από το γόνατο και πάνω από τον αστράγαλο, καθώς και στο στήριγμα που συνδέει την πλίνθο με τον αριστερό μηρό του αγάλματος. Από το στήριγμα το ένα τρίτο έχει τελείως καταστραφεί από το θαλασσινό νερό, όπως και το αριστερό σκέλος που σώζεται έως το γόνατο.
Το παιδί παριστάνεται γυμνό, μισοσκυμμένο, με
ανασηκωμένη την κεφαλή. Στηρίζεται στο αριστερό σκέλος, το οποίο,
προτεταμένο, λύγιζε σε ορθή γωνία στο γόνατο. Το δεξί, επίσης ελαφρά
λυγισμένο, κατευθύνεται προς τα πίσω και πατά μόνο με τα δάχτυλα στην
πλίνθο. Το πάνω μέρος του κορμού του κλίνει έντονα προς τα εμπρός. Ο
αριστερός βραχίονας, κρίνοντας από το μικρό σωζόμενο τμήμα του,
κατευθυνόταν προς τα πάνω και εμπρός. Γέρνει την κεφαλή του προς τα
πίσω, ενώ το βλέμμα ακολουθεί την κατεύθυνση του χεριού.
Μία μοναδική έκθεση από αυτές που σαν Έλληνες δεν πρέπει να χάσουμε! Μπορούμε να την παρακολουθήσουμε αυτό το μήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο!