Οι αριθμοί των εχθρικών δυνάμεων στον Ηρόδοτο είναι εντυπωσιακοί, γεγονός που καθιστά περισσότερο εκπληκτική την Ελληνική νίκη!
Οι
Έλληνες σε σχέση με τους τριτοκοσμικούς είναι κατ’ αρχήν ισότιμοι αντίπαλοι, αλλά μόνο
στο βαθμό που συνυπολογίζεται ο υπέρτερος αριθμός , χωρίς τον
παράγοντα αυτόν!
Τούτο ξεκινά με τον οπλισμό, στον οποίον με την ευρύτερη έννοια μπορεί κανείς να εντάξει και την στρατιωτική απειρία των περσών και την υπεροχή των Ελλήνων!
Τούτο ξεκινά με τον οπλισμό, στον οποίον με την ευρύτερη έννοια μπορεί κανείς να εντάξει και την στρατιωτική απειρία των περσών και την υπεροχή των Ελλήνων!
Αξιολογώντας από στρατιωτικής
πλευράς την κατωτερότητα αυτή, τότε γίνεται αισθητό το σαφέστατο
αίσθημα υπεροχής των Ελλήνων, όσον αφορά την ικανότητα των
πολεμιστών, όπως για παράδειγμα στις Πλαταιές, όπου ως αδέξιοι, ηττήθηκαν από τους Έλληνες στη σοφίη!
Από την άλλη ο Ηρόδοτος δίνει δύο σημαντικές αιτίες για τα ελλιπή κίνητρα των τριτοκοσμικών.
Από την άλλη ο Ηρόδοτος δίνει δύο σημαντικές αιτίες για τα ελλιπή κίνητρα των τριτοκοσμικών.
Πολλές φορές, τονίζει ο Ηρόδοτος, ότι η γενναιότητα τους
και των συμμάχων τους εξαρτάται από την παρουσία των ηγητόρων και από τους ίδιους!
Η πίεση του μονάρχη είναι ασθενέστερος παράγοντας από ό,τι είναι ο Νόμος και το καθήκον, τα οποία ωθούν τους Έλληνες εκ των έσω, ακόμη κι αν ο ξέρξης δεν θέλει να πιστέψει τον Σπαρτιάτη Δημάρατο!
Η πίεση του μονάρχη είναι ασθενέστερος παράγοντας από ό,τι είναι ο Νόμος και το καθήκον, τα οποία ωθούν τους Έλληνες εκ των έσω, ακόμη κι αν ο ξέρξης δεν θέλει να πιστέψει τον Σπαρτιάτη Δημάρατο!
Παραστατικότερα σκιαγραφείται η αναγκαιότητα της
εξωτερικής πίεσης με το ότι οι τριτοκοσμικοί ενίοτε πρέπει να οδηγούνται στον
αγώνα με το μαστίγιο.
Η δεύτερη αιτία, που συναρτάται στενά με την πρώτη, είναι η αναξιοπιστία των εξαναγκασθέντων ξένων συμμάχων, αρχίζοντας ήδη με τους Ίωνες!
Παρά την δομή τονίζεται συχνά η απώλεια της τάξης στους τριτοκοσμικούς, μερικές φορές ρητά σε αντίθεση προς την
Η δεύτερη αιτία, που συναρτάται στενά με την πρώτη, είναι η αναξιοπιστία των εξαναγκασθέντων ξένων συμμάχων, αρχίζοντας ήδη με τους Ίωνες!
Παρά την δομή τονίζεται συχνά η απώλεια της τάξης στους τριτοκοσμικούς, μερικές φορές ρητά σε αντίθεση προς την
Ελληνική Πειθαρχία!
Το σημαντικότερο σημείο όμως είναι αυτό της μάζας. Ήδη οι ουτοπικοί αριθμοί, με τους οποίους μετρά ο Ηρόδοτος, δείχνουν καθαρά πόσο πολύ αυτονομήθηκαν στην συνείδηση όλων.
Ενίοτε ο ιστορικός επισημαίνει πως ο αριθμός δεν τους ωφέλησε σε τίποτα μπροστά στην Ελληνική Υπεροχή, όπου οι εχθροί εν μέρει ποδοπατούνται μεταξύ τους, αντί να μάχονται!
Το σημαντικότερο σημείο όμως είναι αυτό της μάζας. Ήδη οι ουτοπικοί αριθμοί, με τους οποίους μετρά ο Ηρόδοτος, δείχνουν καθαρά πόσο πολύ αυτονομήθηκαν στην συνείδηση όλων.
Ενίοτε ο ιστορικός επισημαίνει πως ο αριθμός δεν τους ωφέλησε σε τίποτα μπροστά στην Ελληνική Υπεροχή, όπου οι εχθροί εν μέρει ποδοπατούνται μεταξύ τους, αντί να μάχονται!
Άλλοι όντας αδαείς, ούτε καν κολύμπι δεν γνωρίζουν, κάτι που συναντάται και σήμερα με αυτούς τους λαούς!
¨Οι Έλληνες είναι Θαλασσινοί Θαραλλέοι, σε αντίθεση με τους υποδιέστερους¨, περιγράφεται από τον Ηρόδοτο στην εποχή του Κύρου!
Κάπως κωδικοποιημένα καθίσταται σαφές στον Κροίσο, ο οποίος σχηματίζει μια παράλληλη μορφή προς τον ξέρξη, πως γι’ αυτόν θα ήταν ανόητο να πολεμήσει εναντίον των Ελλήνων με πλοία!
Όπως σημειώνεται η αναλογία προς τους τριτοκοσμικούς (περσικούς κλπ) πολέμους δεν μπορεί να παραβλεφθεί,
Κάπως κωδικοποιημένα καθίσταται σαφές στον Κροίσο, ο οποίος σχηματίζει μια παράλληλη μορφή προς τον ξέρξη, πως γι’ αυτόν θα ήταν ανόητο να πολεμήσει εναντίον των Ελλήνων με πλοία!
Όπως σημειώνεται η αναλογία προς τους τριτοκοσμικούς (περσικούς κλπ) πολέμους δεν μπορεί να παραβλεφθεί,
απέτυχαν προ πολλού, λόγο της ιδιομορφίας τους ως γέννημα.
Η νίκη των Ελλήνων είναι ένα φαινόμενο που ενυπάρχει στο ίδιο το μέγεθός τους και η Δόξα τους γίνεται λαμπρή σε όλη την οικουμένη που ενστερνίζεται τον Δυτικό Πολιτισμό σήμερα εξαιτίας τους!