Tην ωφέλεια που προκύπτει για τη διαμόρφωση και τη σωστή χρήση του
εγκεφάλου αναγνωρίζουν οι καθηγητές, οι οποίοι προτείνουν τη
συστηματική διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής μας Γλώσσας σαν θεραπεία σε δυσλεκτικά παιδιά!
Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας κ. Έρικ Χάβλοκ, η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το Ελληνικό Αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο Ελληνικό Κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του!
Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων ¨Αλφάβητος και Εγκέφαλος¨, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων!
Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής κ. Τσαρλς Λαμστεν του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας!
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία είναι τα εξής:
Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας κ. Έρικ Χάβλοκ, η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το Ελληνικό Αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο Ελληνικό Κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του!
Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων ¨Αλφάβητος και Εγκέφαλος¨, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων!
Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής κ. Τσαρλς Λαμστεν του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας!
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία είναι τα εξής:
1.
Η περιοχή που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου,
ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του Ελληνικού αλφαβήτου διότι
χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά!
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς!
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών της Ελληνικής Γλώσσας, από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του Θεάτρου!
Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η εκδίκηση των τόνων»! Και σε νεώτερες έρευνες μεταξύ 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους!
Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα! Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο!
Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια κ. Κέιτ Τσάνοκ, έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον κ. Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά και γι αυτό τον λόγο!
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς!
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών της Ελληνικής Γλώσσας, από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του Θεάτρου!
Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η εκδίκηση των τόνων»! Και σε νεώτερες έρευνες μεταξύ 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους!
Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα! Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο!
Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια κ. Κέιτ Τσάνοκ, έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον κ. Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά και γι αυτό τον λόγο!
(κ. Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος,
Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και
Τεχνολογίας 2004-2010 )